MotoClassic Wrocław 2017

MotoClassic Wrocław to zlot pojazdów zabytkowych z lat 1886 – 1980 organizowany cyklicznie w Zamku Topacz w miejscowości Ślęza koło Wrocławia. Tegoroczna siódma już edycja imprezy otwartej dla publiczności odbędzie się w dniach 19 – 20 sierpnia 2017 roku.

Termin zgłoszeń otworzymy 24 kwietnia 2017 roku. Na stronie www.motoclassicwrocław.pl zostanie uruchomiona rejestracja załogi. Po zalogowaniu dostępne będą informacje dotyczące warunków uczestnictwa w imprezie oraz formularz zgłoszeniowy dla uczestników zlotu. Termin zgłoszeń zamykamy 1 sierpnia 2017.

ZapiszZapisz

Parada & Rajd na orientację

Piątek 18 sierpnia 2017 to preludium a zarazem wspaniała inauguracja imprezy. Tego dnia kolumna zabytkowych pojazdów z lat 1886 – 1980 wyrusza z Zamku Topacz na wyjątkową paradę, która swoim zasięgiem obejmuje cały Wrocław. Równolegle z dziedzińca Zamku Topacz startuje jedyny w swoim rodzaju rajd na orientację według itinerera, którego trasa jest zawsze zagadką, podobnie jak zadania i związane z nimi wyzwania czekające na jego uczestników.

Dzień zamknięty dla publiczności w Zamku Topacz

Motoryzacyjne szaleństwo w Zamku Topacz

19 sierpnia (sobota) oraz 20 sierpnia (niedziela) 2017 to dwa dni otwarte dla publiczności w Zamku Topacz, w trakcie których na 50 hektarach można podziwiać ponad 300 zabytkowych pojazdów zarówno z kraju jak i zza granicy oraz korzystać z przygotowanych motoryzacyjnych i nie tylko atrakcji...

Dni otwarte dla publiczności w Zamku Topacz

Zamek Topacz

To wspaniałe miejsce rodzinnej, biznesowej i motoryzacyjnej rekreacji - 50 hektarów malowniczego parku, otoczonego przepięknym stawem, oddalone zaledwie 15 minut od centrum Wrocławia. Na terenie kompleksu zamkowo-parkowego Zamek Topacz znajdą Państwo hotel, restaurację, korty tenisowe, muzeum motoryzacji oraz średniowieczny zamek.

Hotel & spa

Na naszych gości czekają nie tylko nowe wnętrza, ale również nowa jakość dla najbardziej wymagających klientów.


Restauracja

Restauracja Zamku Topacz oferuje dania kuchni polskiej z elementami kuchni śródziemnomorskiej, a niepowtarzalny charakter potraw zapewnia wykorzystanie produktów loklanych.


Muzeum motoryzacji

Na 600 metrach kwadratowych powierzchni zgromadziliśmy imponującą kolekcję 130 pojazdów muzealnych marek polskich, jak i zagranicznych. Obok tak unikatowych pojazdów polskich jak Fiat 508, Podkowa czy też Sokół 1000, znalazły się niepowtarzalne pojazdy zagraniczne, wśród których możemy pochwalić się wyjątkową kolekcją Rolls-Royce & Bentley.

Kolekcja

Przygotuj się na wyjątkową podróż do czasów, kiedy motoryzacja posiadała indywidualny i niepowtarzalny charakter. Przeniesiemy Cię do pionierskich lat trzydziestych XX wieku, wprowadzimy w klimat powojennych dekad PRL, za sprawą motocykli i samochodów dziś już niespotykanych na naszych drogach.


Godziny otwarcia

Od poniedziałku do piątku 16:00 do 18:00,
w soboty i niedziele 10:00 do 19:00.


Bal komandorski

Wyjątkową imprezą towarzyszącą jest uroczysty Bal Komandorski dedykowany uczestnikom zlotu, który odbywa się w Sali Balowej Zamku Topacz w sobotni wieczór (19 sierpnia). Impreza ma charakter zamknięty, warunkiem uczestniczenia w niej jest otrzymanie zaproszenia.

Goście specjalni

Sobiesław Zasada

Polski kierowca rajdowy, oszczepnik i biznesmen. Ekonomista po krakowskiej Akademii Handlowej. 3-krotny mistrz Europy, 3-krotny srebrny medalista mistrzostw Europy, 11-krotny rajdowy mistrz Polski, zwycięzca 148 rajdów samochodowych.Kierowca fabryczny Steyr Puch (3 lata), Porsche (5 lat), BMW (2 lata) i Mercedes-Benz (3 lata). Autor kilku książek, w tym „Samochód, Rajd, Przygoda” i „Moje rajdy”, opisujących jego rajdowe przygody oraz „Szybkość bezpieczna”, „Szybkość bezpieczna – Safari”, a także ich poszerzonej wersji „Szerokiej drogi. Doskonalenie techniki jazdy”.

W latach 1981–1986 był konsultantem w pionie rozwoju firmy Porsche AG. Od 1990 współpracuje z przedsiębiorstwem Mercedes-Benz (do 1996 był generalnym przedstawicielem koncernu w Polsce).

Krzysztof Hołowczyc

Krzysztof Hołowczyc to jeden z najbardziej utytułowanych polskich kierowców rajdowych, mający w swoim dorobku zarówno wielokrotne tytuły Mistrza Polski, Mistrza Europy, jak i udane starty w eliminacjach Mistrzostw Świata (WRC) i w legendarnym rajdzie Dakar, których zwieńczeniem było trzecie miejsce w 2015r. Sukcesy sportowe w połączeniu z wyjątkową osobowością zaowocowały ogromną popularnością jego osoby oraz przyczyniły się do prawdziwego rozkwitu rajdów samochodowych w Polsce.

W 2012, za wybitne zasługi w działalności na rzecz polskiej motoryzacji, został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.

Poprzednio, za zasługi dla rozwoju sportów motorowych, postanowieniem Prezydenta RP z 10 stycznia 2000 został odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi, zaś z 5 stycznia 2005 Złotym Krzyżem Zasługi. W 2006 otrzymał Medal "Milito Pro Christo".

Jerzy Mazur

Polski kierowca rajdowy, uczestnik. Założyciel jedynego w Polsce, a także w Europie, Muzeum Górnictwa i Motoryzacji. Obecnie właściciel salonu Nissana.

Swoją karierę rozpoczął na przełomie lat 60. i 70. Jego największym sukcesem jest wygrana, w latach 70., wyścigu w klasie markowej Fiat 126p. Następnie kierował ciężarówką marki Star i Jelcz. W tej kategorii zasłynął 15 miejscem (na 120 ciężarówek) w Rajdzie Paryż-Dakar. Kolejnym sukcesem, jest wyścig formuły na torze Hungaroring, tam wśród światowej czołówki zajął 3 miejsce na podium.

Z imprezą MotoClassic Wrocław związany od 2012 roku.

Martin Kaczmarski

Martin Kaczmarski jest kierowcą rajdowym. Rocznik 1990. W barwach teamu Lotto startuje prawdopodobnie najlepszą terenówką świata – Mini All4 Racing. Z Krzysztofem Hołowczycem tworzy rajdowy duet mistrz-uczeń. Mieszka we Wrocławiu.

W styczniu 2014 roku Martin wystartował w 36. edycji Dakaru jako najmłodszy w historii tego legendarnego rajdu kierowca samochodu. Wynik też osiągnął historyczny – zajął 9 miejsce w klasyfikacji generalnej, co jak na debiutanta było rezultatem bez precedensu!

Jan Tarczyński

Doktor nauk humanistycznych, historyk kultury materialnej. Publicysta, dziennikarz. Autor 25 książek i ponad 450 artykułów z dziedziny historii polskiej techniki motoryzacyjnej i techniki wojskowej a także historii polskiej emigracji niepodległościowej po II Wojnie Światowej. Twórca dokumentalnych filmów telewizyjnych. Członek m.in. Zarządu Instytutu Polskiego i Muzeum im. gen. Sikorskiego w Londynie i Wiceprezes Polskiej Fundacji Kulturalnej w Wielkiej Brytanii. Odznaczony m.in. Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski, Srebrnym Krzyżem Zasługi, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, Złotym Medalem Opiekuna Miejsc Pamięci Narodowej i Medalem „Pro Memoria”.

Z imprezą MotoClassic Wrocław związany od 2010 roku.

Katarzyna Kuligowska

Doktor nauk humanistycznych, historyk techniki - motoryzacji. Za dnia jest rzeczoznawcą ministra kultury ds. techniki II RP, a wieczorami "grzebie" w śrubkach i smarach starych maszyn, szukając duchowej strawy w jediizmie, religii zaczerpniętej z "Gwiezdnych wojen". Mimo zaawansowanego wieku, wciąż lubi wycisnąć na szosie ze swoich maszyn ostatnie krople smaru.

Krzysztof Ibisz

Jeden z najpopularniejszych i najbardziej lubianych prezenterów oraz dziennikarzy telewizyjnych. Laureat aż trzech Wiktorów Publiczności i dwóch Telekamer. Ze szklanym ekranem związany od ponad 20 lat. Rozkochał w sobie publiczność już na początku kariery, prowadząc wyjątkowe show „Czar Par”. Z czasem stał się niekwestionowaną gwiazdą telewizji, prowadząc największe i najpopularniejsze programy rozrywkowe. Słynie z legendarnego profesjonalizmu i pozytywnej energii, którą zaraża wszystkich dokoła. Wielki fan sportu i propagator zdrowego stylu życia oraz miłośnik zabytkowej motoryzacji.

Z imprezą MotoClassic Wrocław związany od 2011 roku, występując w roli prowadzącego.

Tomasz Skrzeliński

Mgr inż. Tomasz Skrzeliński, od 1990 roku rzeczoznawca, aktualnie w „Rzeczoznawcy PZM” SA w Warszawie w siedmiu specjalnościach, ekspert techniczno-motoryzacyjny. Pasjonat, mechanik, restaurator pojazdów, koneser motoryzacji, zawodnik sportowy i działacz. W chwili obecnej prowadzi prestiżowy Klub Pojazdów Zabytkowych – Fundacji Ochrony Zabytków Militarnych pod auspicjami Polskiego Towarzystwa Historycznego w Wielkiej Brytanii.

Wcześniej działał w międzynarodowym Klubie CAAR i innych organizacjach oraz stowarzyszeniach automobilowych. Kilkakrotnie brał udział w Rajdach: w Troyes w regionie Szampania - Ardeny (Francja), w Miluzie w Alzacji (Francja), w Barcelonie (Hiszpania), w Malmoe (Szwecja), w ‘London to Brighton Veteran Car Run’ (Anglia) oraz w imprezach na Ukrainie, w Niemczech oraz w Stanach Zjednoczonych.

Zbigniew Nowosielski

Mgr inż. Zbigniew Nowosielski, absolwent Politechniki Warszawskiej (1964 – 1971), wydział: Maszyny Robocze i Pojazdy, specjalizacja: samochody i ciągniki. Kolekcjoner i restaurator pojazdów zabytkowych oraz silników, konstruktor maszyn, ciągników rolniczych, elektrowni wodnych.

Działa w ramach kilku organizacji m.in. Związek Harcerstwa Polskiego, Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej, Związek Ochotniczych Straży Pożarnych R.P., Polski Związek Łowiecki, Polskie Towarzystwo Turystyczno Krajoznawcze, Klub Dawnych Motocykli ,,Magnet” w Mińsku Mazowieckim, Klub Pojazdów Zabytkowych Fundacji Ochrony Zabytków Militarnych w Warszawie. Wyróżniony wieloma odznaczeniami: Srebrny Krzyż Zasługi dla ZHP, Srebrny Medal za Zasługi dla Pożarnictwa, Krzyż Zasługi dla ZKRP i BWP, Złoty Medal Opiekuna Miejsc Pamięci Narodowej, Medal „Pro Memoria”, Srebrny Medal „Za Zasługi dla Obronności Kraju”, Krzyż Czynu Zbrojnego Polskiej Samoobrony na Kresach Wschodnich Rzeczpospolitej Polskiej Członek honorowy Towarzystwa Pamięci 7-go Pułku Ułanów Lubelskich im. gen. Kazimierza Sosnkowskiego.

Motoclassic

Koordynator Projektu
MotoClassic Wrocław
Sylwia Szczechowicz-Warszewska
+ 48 500 172 369,
e-mail: zlot@topacz.pl

Koordynator Biura Zlotu
MotoClassic Wrocław
Ewa Siwek
+ 48 693 762 610,
e-mail: zlot@topacz.pl

Zamek Topacz
Ślęza ul. Główna 12 · 55-040 Kobierzyce

Logowanie/Rejestracjamenu